Dagens ridpass

Dagens ridpass på min grå:
Mötte upp Frida efter halva vägen. Detta var första gången vi skulle rida ut på Mixen och Vilja ihop. Och det var mindre lyckat. Min lilla kära grå började brunsta och tyckte då att Mixen var snyggast i världen. ;) Mixen tyckte nog Vilja också var ganska snygg. Så hästarna stannade flera gånger för att vara kärleksfulla. Jag och Frida fick knappt igång dem. Vi satt som två ponnyryttare och bara sparkade. Men hästarna skulle inte röra sig....

När vi väl fick igång dem så blev det lite trav och galopp. Men de stannade lika plötsligt igen.... Suck. Dessa djur! Hela romansen mellan Mixen och Viljas slutade dock med att Vilja kickade åt honom och råkade träffa Fridas ben. Som tur var blev det inte så farligt hårt. Men ändå!
Mitt sto ibland, hon vänder verkligen kappan efter vinden!

/Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0