Espania

Jag har ägt 2 hästar i mitt liv och första hästen var Sony Tatoo sen köpte vi en häst som hete Espania. Vi köpte henne den i augusti 2009. Hon var född 2003 från Polen om jag minst rätt. Hon var 6år och var 170cm hög och bara riden i ett år, det tyckte vi att det var bra för då var hon inte helt förstöd.

Espania var en väldigt klumpig häst och hade typ ingen respekt för en, hon gickbara över en tex när man öppna boxdörren. Och i ridningen var hon väldigt duktig men hon kunde tex stegra och bocka en del men det tänkte vi bara att det var unghästproblem. Så min tränare tyckte jag skulle lämna bort henne i 2 veckor till en ryttare som hade häst hos min tränare och det gjorde vi såklart.

Det tog en vecka sen ringde hon som red Espania och sa att det är inte unghäst problem utan hon har ont! Så vi fick en tid på Åby och då sa dom att hon hade pålagringar i si lederna. Så hon fick en spruta och så skulle vi tömköra henne sen skulle vi komma tillbaka. Det gjorde vi, sen när vi kom tillbaka så sa dom att jag skulle börja rida henne hemma lite och så sa dom till försäkrings bolaget att det inte var några fel på henne och ville friskförklara henne. Men så fort när jag hoppa upp på henne hemma så börja hon stegra, bocka och hoppa upp i luften. Så jag hoppa av och sa till mamma att jag rider inte denna hästen.

Det blev att vi ringde till Skara istället och så sog dom att hon var halt på båda fram och så silederna skulle aldrig kunna bli bra eftersom det var pålagringar, så dom avlivade henne på på plats.

Det är sjukt att ena kliniken ville friskförklara henne och andra tyckte att vi skulle avliva henne på plats!

Jag ägde henne bara i 6 månader

Det var en speciell häst som man alltid kommer ha i tankarna!



Mer bilder kommer när jag sitter vid den andra datorn
/Frida


Kommentarer
Postat av: mathilda

Nellies blogg

Ang:

Postat av: denise

Haha, kan inte låta bli att kommentera. Lite roligt att du är 152 och är 11 år - medans jag som är 18 år är 153. Nu känner jag mig riktigt kort! ;) Tack för en super söt "ponnyblogg"!



Litet svar xD:Hehe jag är 11 år och 160 - 165 ;D

2011-08-27 @ 19:42:16
URL: http://mathildalydia.blogg.se/
Postat av: mathilda

fel blogg står de denna e rätt:

http://mathildaivansson.blogg.se

2011-08-27 @ 19:43:36
URL: http://mathildaivansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0