Första hoppträningen

Hemma efter dagens hoppträning.
Min första sedan sommaren/hösten förra året
Viljas första - i hennes liv.

Vet inte riktigt vart jag ska börja. Hästen blev helt tokig när hon såg att vi skulle hoppa.
Hon riktigt kastade sig iväg mot hindren. Och hon rev några gånger eftersom hon hade så bråttom. Knasiga hästen! Sparkade bakut ett x-antal gånger också. Helt tokig! Hon har alrid varit så här pigg någon gång under de året jag haft henne. Det var som en helt ny häst, vilket innebar ett helt nytt ridset. Tränaren trodde inte på mig när jag sa att hon gå riktigt trevligt i dressyren annars. Han trodde förmodligen att jag ljög - och min stackars dressyrtränare lär inte tro mig när jag säger att hästen blev tokig! Haha ;)

Vi hoppade iallafall lite linjer osv. Hoppade runt 80 cm sträcket skulle jag tro. Vilja hoppade som en katt. Trots att det gick i 400 km/h. *Suck... galen panna! Men det viktigaste av allt: Hon hade enormt roligt. Alla tittade på henne och hon fick hoppa. Hennes två favoriter. Hoppning och uppmärksamhet. Hon är för söt den! Roligt att hon uppskattade träningen. Det är guldvärt! ♥


Har film från dagens träning - kommer upp imorgon.
Lite sent att redigera osv just nu känner jag. Trött som bara den!
Bjuder på en bild från filmen istället
/Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0