Känns det bekant?


Aero Pro - Mountain Horse              Master - Lamicell
1899 :-                                                900 :-

Läskigt lika... Löjligt att "apa" efter kan jag tycka Mountain Horse.
Syns ganska tydligt att de på MS har tagit efter Lamicell hjälmen. Eftersom Lamicell hjälmen har varit ute på marknaden ganska länge. Dessutom är hjälmen från Mountain Horse dubbel så dyr. Den kostar hela 1899 :- medans hjälmen från Lamicell kostar ca 900 :-. Jag är själv en stolt ägare till en lamicell hjälm. (Dock med silver istället för gult uppe på sjävla hjälmen)

En sak som jag också reagerat på - visst att folk anklagar Hööks för att härma blabla. Men är detta inte värre egentligen? Hööks säljer produkter som liknar märken men som ändå ligger billigt i pris. Men både Lamicell och MH är ändå bägge ganska stora märken. Kanske att Lamicell är något större. Och ändå lanserar MH en nästan likadan hjälm fast dyrare. Förstår inte riktigt det där. Har väldigt svårt att tänka mig att man köper den dyrare hjälmen när de båda ser närstan likadana ut...
Undra vad tanken var med detta?
/Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0