Stall dagen!

Tova:
Det blev en liten promenix med min mörkbruna. Kan inte rida på 1 åring så vi kör promenaden nu - och 2 år frammåt. Vi gick runt i skogen. Pigg liten rackare det där. Hon har svårt för att gå normalt. Tror nästan jag får fixa något typ utav kedje grimskaft eller något. Hon blir som en shetlandsponny ibland, bara drar! Kan vara bra att säga till henne ordentligt och inte "mesa" med att rycka i grimskaftet upprepade gånger.

Vilja:
Red ut i ca 30 min. Travade en sträcka och klättrade lite smått. Allt var positivt. Som vanligt numera. Men vem klagar? Inte jag iallfall. Min häst är en dröm, en grå dröm! Red inte så intensivt eftersom jag vill att Vilja ska vara så pigg så möjligt imorgon. Och gärna lite jobbig. För ser tränaren när hästen är som jobbigast är det lättare att få hjälp. Någon mer som tänker om jag? Går hästen bra lär man sig inte alls lika mkt som man gör när hästen är jobbig. Du får hjälp med det som är svårt helt enkelt.
Har man lätt för svenska - ska man lägga mer focus på matten som är svårare!
Haha, dåligt exempel. Men ni förstår nog vad jag menar ;)


/Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0