Korta ner!


Det var länge sedan jag skrev något åsikts-inlägg. Jag har inte slut på åsikter, oh nej. Jag har bara inte haft någon lust och inte kommit på något att ha åsikter om. Hissa och Dissa blir tråkigt i längden. Precis som att läsa samma åsiktsinlägg hela tiden på olika bloggar. Och när jag ändå är inne på "åsikter på bloggar", vill jag säga en sak:

Att jag personligen hatar att läsa jätte låååånga texter om skit grejer egntligen. Jag tröttnar med en gång. Åsikts inlägg ska inte vara långa. De ska vara relativt korta och man ska förstå vart bloggaren står. Läste ett jätte töntigt inlägg häromdagen. Det töntigt skrivit och konstiga argument - men jag läste klart. Bara för att argumenten var tydliga och det var en relativt kort text. Man behöver inte skriva en hel roman för att få fram sin åsikt. Det är jobbigt och framför allt tråkigt att läsa. En annan blogg som jag läser ibland lägger ut kilometer långa texter med argument. NOBODY CARES ANYMORE! För ingen orkar läsa. Pepp-talk hit&dit, skit långa texter om skit grejer. Man tröttnar med en gång. Det är inte roligt att läsa!
Så ett litet tips:
Visst provocera och ha era åsikter - men håll det kort så man blir irriterad på agumenten och inte på att texten är för lång för att man ska orka bry sig.

(Valde endast denna blogg-logga för att detta är en stor hästblogg.
Och inget annat.....)
/Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0