Dagens ridpass

Det blev en kvällsrunda på min Vilja. Fopptofflor, randiga strumpor, rutiga ridbyxor och kingsland jacka. Tror att jag såg riktigt läcker ut där uppe på min gråa. Haha, tur att ingen såg mig ;) Tog en längre skrittrunda, långa tyglar och allmänt avslappnat. Härligt!

 
(Viljas nya grimma - köpt på Hööks)
Nu det senaste har jag endast ridit ut på Vilja. Väldigt lugnt och stilla, då min lilla älskling har blivit hostig. Hon hostar visseligen i omgångar. Men hon har dock ingen temp (testade i morse och senare idag). Tråkigt, men jag tror dock att det bara är en vanlig "övergångshosta". Vet flera hästar som blivit hostiga nu under sommaren/hösten. Inget allvarligt men ändå tråkigt!

Har/hade en lokal inplanerad den 10 september i Tämta. De hade en lokal med 80 cm och 90 cm klasser med clearround bedömning. Men eftersom Vilja har fått hosta har jag valt att inte anmäla oss än. Om hostan hinner gå över så åker vi dit. Annars får vi vänta tills clearrounderna drar igång på Nossebro ridanläggning i höst. Vi har som sagt inte bråttom!
/Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0