Kopiering - So what?

Jag vet sen tidigare att många har reagerar negativt mot Hööks när det gäller "kopiering" av större märken. Trots detta har jag ändå alltid hissat hööks i bloggen tidigare. Det stör mig inte så mycket att de flesta produkterna hos hööks liknar större märken. Om man tänker efter:
Hur ofta ser man shabrak från Hööks på tävlingar numera på tävlingar exempelvis? Inte så speciellt ofta. Nu är märken som Equiline och Glen Gordon större. Även på clearrounder sen man ofta något form av märke. Så varför är alla så negativa mot Hööks produkter om de ändå inte syns lika mycket på tävlingsbanorna längre? Och vad spelar det egentligen någon roll om man rider med ett "look-a-like" shabrak från Hööks och inte ett dyrt av "rätt märke"? Det forfarande ett shabrak och ibland kan även ett shabrak från Hööks vara snyggare än ett "dyrare" (Nu tog jag shabrak som ett exempel, jag menar generellt med hööks produkter)

Konstig åsikt egentligen. Och jag vet sedan tidigare att det har varit en massa tjat och åsikter hit-och-dit kring Hööks. Många har sagt att det värsta med kopiering är att de som faktiskt lägger ut dyra pengar pengar på "äkta produkter" känner sig hotade? Jag har aldrig sätt ordet just "hotade" i hööks-diskussioner men det är den känslan jag får. Att de flesta tycker att de lägger ut jätte mycket pengar och så ser den en annan ryttare med nästan likadan för en mindre peng. Ett litet tips till er då: Köp Hööks produkter så kanske ni inte känner er lika "hotade" av de som rider i "hööks-kopier".

Jag personligen vill lägga fram mina favoriter från Hööks.
Kopiering av större märken - so what?

/Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0