Hemskingar

Det går lite halvtrögt på bloggen just nu, jajaj den är inte så stor och jag förstår människor som hellre är ute i solen än framför datan. Vem klandrar dem? Inte jag iallfall! ;)

Tänkte att jag skulle hissa och dissa något för att få igång inspirationen. Och jag vet precis vad som ska bli mitt "offer". Nämligen: Shabrak. Älskar att köpa shabrak och det finns så mkt snyggt. Men också mycket töntigt och fult. Tänkte ta fram några "hemskingar" först och sen blir det "finingar" i ett annat inägg.
1. Hello Kitty shabrak
Ja, sen när kom fjortissymbolen "Hello Kitty" in i hästvärlden? Känner inte för att ge ett varmt välkommande. Så otroligt töntigt. Equiline har lanserat denna nya kollectionen och jag har en fråga:
Var ni dessperata eller har ni satt en fjortis som högsta hönset i företaget?


2. Jacson shabrak med hjärta
"Oh vad gulligt, nu lilla gumman kan du se hästens päls genom shabraket. Visst vore det fint?". Jo om man är en liten ponnyryttare på 11 år. Ja visst. Då är det sött. Men när en fullvuxen kommer med ett sånt här shabrak - ja då börjar man undra.

3. Kamoflage-färgat shabrak
Praktiskt och bra om man är inom arméen men håll dessa shabrak så långt bort ifrån mig så möjligt.....!

4. Rundad kant
Något som funnits länge på marknaden. När shabrakskanten är rundad. Förstår inte varför. Vad är det som är så snyggt? Det ser ut som att de fick slut på tyg och försökt förgäves fixa det genom att korta ner kanten. Snyggt? Inte ett dugg! Ser ut som något jag skulle koka ihop i syslöjden.

5. För mkt kant - Tattini shabrak
Överflöd av tyg? Jamen då gör vi en riktigt lång kant. Varför? Ta extra tyget och sy ännu ett shabrak istället. Att folk orkar hålla på. Dock är detta inte det värsta. Har sätt sånna shabrak som är mkt längre och har dessutom fransar (!). Gräsligt!

Med detta vill jag säga: Vissa "shabraks-designare" borde man spärra in....
/Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0