Alla mina tidigare hästar!

Mamma gav mig en ide till ett blogginlägg. Nämligen:
Skriva ner alla hästar jag & hon har ägt i bokstavs ordning. Lite utfyllnad och kanske lite intressant. Jag har ägt närmare 65 hästar så det skulle bli en lång lista. Vi börjar på A, B, C osv.... tror de flesta kan alfabetet vid det här laget ;) De som vi har fött upp står det (uppfödning) bakom.


A: Academy Forrest xx, Afrodite, Alana Lane
B: Bagheera, Bambina
C: Cassandra, Chillout, Chewina, Cherry, Choice of Life (uppfödning), Cindy princess, Cornelia, Count me in (uppfödning), Celtaupe
D: Dreja. Dexter (uppfödning), Don Pedro (uppfödning), Dig in the spurs
E: -
F: Frasse Fox
G: Golden Hope, Grane
H: Hot springs xx
I: Idyllens Ohara, It takes time, It takes love (uppfödning)
J:
-
K: Keizer Annabel, Katitzi, Killkenny (uppfödning), Kolviks David, Kontiki
L: Lilla Spöket, Lindåsens Nadja, Lindåsens Natasha, Lindåsens Fiona, Lindåsens Elize, Lindåsesns Enja, Lojstas Enok
M: Maestro, Minette, Mulle, Morfews, Maritha, Moby Dick (uppfödning), Modesty blaize (uppfödning), My lady 
N: Nikita
O: Olof, Olimpica, Out of Sight
P: Parnassia, Pinocchio
Q: -
R: Royal Net xx,
S: Sweet Daffodile, Silver Star, Sweep, Smedstorps Blacki, Sunny Girl, Simona
T: Tieka, Top Quality
U: -
V:
Vanessa, Vilja Mehr, Vic Orion
W: -
X: -
Y: -
Z:
Zebulon Zaid
Å:
Ä:
Ö:


Detta är alla hästar vi ägt, kanske att vi glömt någon? Det är som sagt ganska många. Tyvärr är inte alla i livet heller. Och en utav mina fd tävlingsponnyer - Keizer Annabel får sin dom denna månaden. (Hovbensfraktur)


Alla ni som betar på de eviga gröna ängarna:
- Accademy Forrest xx
- Enligt uppgifter, pålagringar. Troligtvis avlivad
- Cindy Princess - Bröt benet hos ägaren
- Lilla Spöket - Cancer, togs bort här hemma. Blev 26 år.
- Morfews - Mammas tävlinghäst, togs bort här hemma. Benproblem och ålder
- Simona - Spatt, togs bort här hemma.
- Vic Orion - Ålder
- Vanessa - Cancer
Vila i frid......

Edt: Idag - påtal mina gammla hästar:

/Denise

Kommentarer
Postat av: Anna

Var möjligtvis Sweet Daffodile en C-ponny?

2011-09-28 @ 13:29:20
URL: http://flumrider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0