Dagens ridpass

Klättrade järnet idag istället för att hoppa. Det var för mkt insekter runt min paddock. Sen när började insikterna styra mitt liv? Ja, det kan man fråga sig.... men så är fallet iallfall!
Jag & Vilja lattjade iallfall iskogen istället - på ett helt nytt ställe. Med riktigt branta kullar/berg. Men det bekommer inte min lilla "skogsmaskin". Hon bara spetsar öronen och tar sats. Hon är för söt den. Hon älskar verkligen att klättra. Vi gick dessutom nerför en jätte brant backe, jag lovar - det var nästan rakt ner (!). Lite halv-läskigt sådär, fast det struntade Vilja i. Hon gick på som vanligt. Sitter kanske på en blivande fälttävlanshäst?

Bilden gjordes som ett skämt, för lite humor i häst-blogg världen tycker jag ;)

En annan sak som jag tycker är riktigt komiskt - hon är inte ett skit rädd för hinder. Vattenmatta, konstiga infångare eller konstiga lådor. Hon tittar knappt. Men ute i skogen, ja då kan hon hoppa till om hon ser en svamp eller en sten liksom. Lite för mkt unghäst än kanske. Stockar, berg och hinder går bra. Ligger det däremot en sten på stigen så är den livsfarlig!

Hon är allt rolig den lilla grå!
/Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0