Dagens ridpass

Dagens ridpass blev något nytt för Viljas del.
Vi red igenom hela samhället - och sedan 1 km bort på en astfallsväg. Där ligger något som kallas "Råglanna parken" som har en stor gräs parkering. På denna parkering finns det stockar uppställda på rad - förstår ni vad jag använder dem till? ;) Jo, använder som terränghinder såklart. De är ca 50 cm höga. Rejäla och det är som mest 6 st på rad med ungefär 4+5 galoppsprång imellan. Riktigt bra träning! Vilja var lite löjlig till en början och vi hoppade bara 2 st innan hon började bocka. Bushäst!

Längre upp för en backe ligger en liten sjö inne i skogen. Lång grundt och används inte som badplats = fritt fram att träna i vattnet. Runt omkring sjön ligger sanddynor. Ganska branta och perfekta att klättra i. Vilka muskler min lilla Vilja kommer få! Jag red här jätte mkt när jag red ponny. När Frida hade hästen hemma hos mig var vi där jämt! Vad roligt vi hade! :D

Nu måste jag berätta hur Vilja reagerade på vattnet. Som jag förväntat mig: Hon vägrade! Hon stod och bara blåste. Men istället för att bli arg på henne satt jag bara på hennes rygg...och väntade jag med. Så fort hon försökte vända om styrde jag bara tillbaka henne igen. Jag ville att hennes första "möte" med vattnet skulle vara något positivt. Inga arga ord. Och mycket riktigt: tillslut valde hon själv att gå i. Hon gick några steg. Sen stod hon med vattnen upp till knäna och lekte med mulen i vattnet. Hon var så fruktansvärt söt!
Hon fick en massa beröm. Och sen skrittade vi tillbaka till gräsparkeringen. Där tog vi 6 stockar på rad. Nu var det inte läskigt längre utan jätte kul! Hon är för söt min lilla älskling!

Ett riktigt givande pass. Vilken miljöträning hon fick! Har tyvärr inga bilder. Men någon gång ska jag visa er mitt "tränings-paradis". Hade nästan glömt av mitt mysiga gammla ställe!



När jag kom hen upptäckte jag dock att hon hade tappat sin "platta" på skon. Hela skon sitter kvar men fram plattan är som sagt borta....Konstigt.... Jaja, ska ändå boka hovslagaren!
/Denise

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hovis kommer väll snart och fixar till dom ändå??

2011-08-01 @ 05:17:31
Postat av: denise ericsson

Sv Tessan:

Jo, hovslagaren är på gång. Så det spelar väl egentligen ingen roll om plattan är kvar eller inte.

/Denise

2011-08-01 @ 10:31:07
URL: http://theluckyones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0