Färgade stigbyglar = Diss!

Något jag aldrig förstått det senaste året:
Vad är det som är så j*kla snyggt med färgade stigbyglar?
Förstår inte. "Wow vilken fin färg du har på dina....stigbyglar?" Jag säger det rakt ut: DET ÄR FULT! Så, nu är det sagt. Struntar i hur många som tar åt sig. Jag tycker det är töntigt. Färgar ni metall spännerna på era träns och förbyglar också? Hatar all denna hysterin med övermatchning. Känns mer som ett tvång än nöje.
"Mitt shabrak måste matcha mina boots, måste måste matcha min skjorta, som måste matcha min hjälm, som måste matcha mina stövlar, som måste matcha stigbyglarna"
Tror ni förstår vad jag menar?

Bildkälla - (Länkar hennes blogg eftersom matchningen stämde så bra, Alvaaoberg.blogg.se)

Ärligt talat tycker jag det är snyggt med metall stigbyglar. I "silver" då, mässing är inte snyggt. Konstig färg det där på en stigbygel. Det blir stilrent på ett sätt med "silver" färgade stigbyglar alternativt svarta past stigbyglar.

Har man då ett par tretorn ska man absolut inte ha färgade stigbyglar. Det blir ju som julafton. (Tretorn stövlarna påminner mig om pepparkaks-stövlar och har man då röda stigbyglar = julafton) Nej, diss till färgade stigbyglar!


/Denise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0