Hästägare ♥

Jag älskar att vara hästägare ♥
Trots att det är tidiga morgonar, långa dagar med smuts och lera, ett ständigt ansvar och uppoffringar. Trots allt man missar utanför "hästvärlden" för att man måste vara i stallet är det verkligen guldvärt för mig. Vissa dagar när allt känns lite trist och jobbigt frågar jag mig själv: Varför gör jag det här? Det är så mkt slit och det är få som faktiskt uppskattar det arbetet man lägger ner på sina djur. Men så kommer man ihåg: Känslan av någon är beroende av en. Hästarna är beroende av dig som ägare. Det är DU som gör så att de håller sig vid liv. De är beroende av dig och bara dig. Ett band mellan en häst och dess ägare är unik.
Därför älskar jag att vara hästägare - för de är beroende av mig och visar sin kärlek på deras sätt. En gnäggning när jag kommer kan förgylla min dag. Och när hästen kommer galopperande för att hälsa pirrar det i hela magen. Det är något speciellt - som jag hoppas alla kommer att få uppleva någon gång.

/Denise

Kommentarer
Postat av: amanda

Gilla!

2011-07-26 @ 20:11:14
URL: http://cavaliers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0