Rally

Våran underbara Rally. Det finns nog bara en häst som är som han. Jag har ALDRIG sett han med öronen bakåt någon gång. Han är alltid glad och så himla folkkär. han vill bara stå och gosa. Jag tror faktiskt han kommer bli en trevlig ridhäst.

Men vi har inte börjat rida in han än. Han fick hål i hovväggen förra året, men nu börjar det se bättre ut. Så till hösten ska vi börja ordentligt med han. Och så har vi inte så bråttom med han. Jag tycker det är helt onödigt och stressa med en unghäst. Jag tycker absolut inte man ska börja rida på hästarna förens dom är minst 3år. Jag tycker det är helt sjukt när folk börjar rida in hästarna när dom är 2-2,5 år. Det är också sjukt ändå att en 5 åring ska gå 120cm om man vill vara med i Falstebo. Jag hade aldrig köpt en 5 årig som hade gått 120cm, för den hästen kommer nog inte hålla länge.

Men det är min tankar och lite mer om Rally. Ni får gärna dela med er om era också :)




/Frida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0