Tanke om animo kavajen


Något jag har funderat på ang hysterin kring animo kavajerna. De ligger högt i pris, minst 2000 kr→ uppåt (det finns liiite billgare där, och där blabla). Men vad är det egentligen som gör de så märkvärda? De är i färgerna svart, blå och röd. Folk säger att de sitter så bra och att de är så figursydda - även fast de flesta faktiskt rider med väst över. Känner de hur kavajen sitter om de ha en klump till säkertsväst på sig? Inte så troligt. Men åter till kavajens uteseende - det sitter en liten löjlig logga på armen, som lika gärna kunnat vara en gammal prislapp. Varför är då alla på jakt efter dem? De är inte så mkt snyggare än en jacson kavaj. Och det här med passformen. Ni använder kavajerna under uppvärmning på tävling och banan. Allt som allt, ca 2 timmar varje tävling. Och tävlar man då 2 gånger i månaden blir det 4 timmar. Tävlar man 2 gånger i månaden i ett år (räknar inte med meetings, mina beräkningar blir obegripliga = algebra) 2x12= 48 timmar +- någon timme. Ni har på er en kavaj ca 48 timmar på ett år. Är passformen så viktig om man amväder den så få timmar? Och när man väl tävlar. Senario:
"Nu kommer en oxer, ta tillbaka, ta tillbaka"
"Hästen hoppar"
"Ajfan vad min kavaj sitter dåligt, jag
kan inte tävla så här"
"Utgår....."
Nu överdrev jag lite där men förstår ni vad jag menar? Jag tror inte en jävel rider inne på banan och tänker på sin kavajs passform. Eller gör ni det? De flesta tröttnar dessutom inom 3 år och då vill ni ha en ny och då talar man inte ens om passformen längre. Nej, för då är kavajerna ute... de som var så bekväma och underbara!
Det är nästan löjligt. Alla vill bara åt dessa nedrans kavajer för att alla andra vill ha dem. Precis som att man är någon bara för att man har svindyr kavaj som man tröttnar på efter ett år eller två. Dessa kavajer är inte märkvärda för 5 öre. Jag skulle aldrig ge en sån peng för en kavaj - aldrig....! Då måste det vara något riktigt märkvärdigt. Och inte en tråkig kavaj med en löjlig "prislapp". Skulle "prislappen" - alias: Animo loggan försvinna ser kavajen ut som vilken hööks-kavaj som helst. Suck....vart är ridsporten på väg? Folk vill bara ha för att det är populärt och för att alla andra vill ha samma. Det handlar inte om kavajen eller passformen. Det handlar om att skryta om sina pengar. Precis som allt vore en tävling....att man orkar.
/Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0