Mysdag!


Grejat lite istallet nu på eftermiddagen. Sopat stallgånge, fyllt på hästarnas vatten och pysslat lite i sadelkammaren. Hästarna har stått inne sedan i morse pga värmen och alla insekter. Så allihopa har blivit borstade och ompysslade.
En riktig mysdag kan man säga! Glömde dock kameran :( Men jag ska ut senare ikväll och rida Vilja - tar med mig mitt lilla "bihang" till kamera då istället. Ska öva lite på att knoppa idag också. Har inte gjort det på evigheter så det är dax att börja träna. Minns ni vad jag lovade på min förra blogg?
Jo:
- Alltid ha knoppad man på mina hästar på tävling
- Alltid tävla i kavaj


Har slarvat väldigt när jag tävlade ponny. Ponnyerna har hadt kort man som legat lite hur som helst. Kanske busigt och snyggt på en tjock liten ponny. Men nu när jag är uppe på stor häst är det slut med det. Nu ska jag börja knoppa och börja se lite vuxen ut. 

       Från och med nu ska jag alltid tävla med kavaj också. Jag ska sluta använda tröja på tävlingar. Det ser ärligttalat lite slarvigt ut. Vet att flera bloggare har skrivit om detta. Och jag måste hålla med. Det ser sååå mkt bättre ut med kavaj. Det ser mer seriöst ut om man har kavaj.
 
Bildkälla 
/Denise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0